Bio

Att gå på bio tycker jag är så kul!!Fr o m 1983 och nio år framåt pendlade jag med buss 12 mil varje dag! Det blev många böcker lästa under de nio åren!! Många av dem har senare blivit film! 1986 läste jag en fantastisk bok av Marianne Fredriksson: "Simon och ekarna". Igår såg jag filmen, mycket mycket bra. Kan varmt rekommendera den! Må vi aldrig glömma bort vad som hände!! Våre rötter formar hela vårt liv!

Rötter kräver näring
Rötter fäster livet
Rötter kan kvävas
Rötter strålar åt olika håll
Rötter kan stå stadigt i jorden
Rötter bör ej kapas för hårt
Rötter måste få rota sig
Rötter skapar nya rötter
Rötter är ömtåliga
Rötter behöver omsorg
Rötter formar livets krona



Kommentarer
Sabina

Jag tycker ofta att filmer som är baserade på böcker brukar vara snäppet bättre än andra :)

Jag och Emelie har sagt att vi ska se Simon och ekarna hur länge som helst nu. Får se om vi hinner med den på bio eller får hyra den sen istället :)

2012-02-24 @ 07:25:56
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0